لاریجانی برای رئیس‌جمهور و همراهانش آرزوی سلامتی کرد روایت سخنگوی دولت از آخرین اخبار حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور نخست وزیر پاکستان برای آیت‌الله رئیسی و همراهانش آرزوی سلامتی کرد واکنش السودانی به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور واکنش اتحادیه اروپا به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور علی‌اف به سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور واکنش نشان داد حماس: دل‌های ما با ملت برادرمان، ایران است تیم‌های تجسس ارتش به محل سانحه هلیکوپتر رئیس‌جمهور اعزام شدند دستور فوری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح | از کلیه امکانات استفاده کنید وزیر بهداشت: همه امکانات درمانی در محل سانحه بالگرد رئیس جمهور مستقر شده است شایعه برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی رد شد جستجو‌ها در منطقه حادثه بالگرد رئیس‌جمهور ادامه دارد آمریکا به بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران واکنش نشان داد رئیس هلال‌احمر به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور رفت | اعزام ۴۰ تیم واکنش‌سریع + فیلم برگزاری جلسه تجسس بالگرد حامل رئیس‌جمهور در فرودگاه تبریز محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد
سرخط خبرها

رئیس مجلس: در جامعه نیازمند عقلانیت و فرهنگ عمومی هستیم

  • کد خبر: ۱۹۴۶۳۸
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
رئیس مجلس: در جامعه نیازمند عقلانیت و فرهنگ عمومی هستیم
محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب گفت: اگر توانستیم در جامعه عقلانیت و فرهنگ عمومی را بستر سازی کنیم و پیش ببریم رشد و حیات اجتماعی اتفاق می‌افتد و اینجاست که سرمایه‌های اجتماعی تولید می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین ملی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: موضوع کتاب و کتابخانه موضوعی بسیار مهم ریشه‌دار و اساسی است. به همه کتابداران و همه دغدغه‌مندان این عرصه وآن‌هایی که در تولید و نشر کتاب چه آن‌هایی که در کتابخوانی و توزیع فرهنگ کتابخوانی در کشور تلاش می‌کنند از همه آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما مسئولین قدر بانوان و ظرفیت‌های که مغفول مانده است به درستی در زمینه‌های مختلف بشناسیم و فرصت‌ها را برای آن‌ها فراهم کنیم به ویژه در حوزه‌های تربیتی آموزشی و فرهنگی که عرصه جولان آن عزیزانی است که می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند. موضوع تحول در کشور بسیار مهم است ما نتوانستیم آن تحول را در بخش‌های مختلف کشور مثلاً در حوزه حکمرانی در فرهنگ و اقتصاد این تحول‌ها را به وجود بیاوریم.

قالیباف ادامه داد: از کجا و چگونه باید به وجود بیاریم. چه زمانی می‌خواهیم به این موضوع جامعه عمل بپوشانیم. همه ما در این روز‌ها بحثمان اقتصاد و فرهنگ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقتصاد بسیار مهم است، اما اگر بخواهیم این تحول را در اقتصاد انجام دهیم از کجا باید شروع کنیم بنده معتقد هستم مهم‌ترین جایی که باید به آن توجه کنیم مردم هستند جامعه ما است. اگر بخواهیم این تحول در مسئولین ما هم اتفاق بیفتد جامعه است که می‌تواند آن را آغازکند مطالبه کند و پیش ببرد.

وی گفت: بیش از هر چیزی در جامعه نیازمند عقلانیت عمومی و فرهنگ عمومی هستیم حتی اگر مخالفین و منتقدین جدی هم داریم آن‌ها هم اگر مبتنی بر دانش، مهارت و اندیشه با ما مخالفت و انتقاد کنند برای ما خیلی بهتر است کسانی است که با ما همراهی کنند و مجهز به دانش و باور‌های عقلانی نباشند.

قالیباف اظهار داشت: اگر توانستیم در جامعه عقلانیت و فرهنگ عمومی را بستر سازی کنیم و پیش ببریم رشد و حیات اجتماعی اتفاق می‌افتد و اینجاست که سرمایه‌های اجتماعی تولید می‌شود. هر مجموعه‌ای و در هر سطح و کارکردی مگر می‌تواند بدون سرمایه اجتماعی کار خود را پیش ببرد این‌ها هستند که این سرمایه اجتماعی را تولید می‌کنند.

وی افزود: اعتماد که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی از همین بستر عقلانیت و فرهنگ عمومی اتفاق می‌افتد. اولویت اول برای حل مشکلات اقتصادی توجه به این فرهنگ سازی و این نگاه است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->